Amazon lépések

Ha gondolkodtál már azon, hogy külföldön adod el a termékeidet, akkor jó helyen jársz. A világ legnagyobb on-line piacterén keresztül az USA-ban és Európában egyaránt értékesíthetsz, akár úgy is, hogy a készletedet az Amazon raktáraiban tárolod, ahonnan az ügyfelek már másnap megkapják a rendelésüket.

Az Amazon piacterén történő értékesítés megkezdése azonban nehéz dolog:

- az értékesítői fiók létrehozása és napi kezelése bonyolult,

- meg kell felelni az előírt termékcsomagolási és beküldési feltételeknek,

- angol vagy német nyelven folyik a kommunikáció,

- számos külföldi adózási és könyvelési szabálynak kell megfelelni,

- az eladói felületen időigényes a marketing és riportok értékelése .

Az AMAZONiroda azért jött létre, hogy az oktatásokon elsajátított tudásunkat és a saját termékek kereskedelmén keresztül megszerzett tapasztalatunkat megosszuk veled, és segítsünk, ha velünk tartasz és az Amazon útjára lépsz.

Nézzük át, hogy mely lépéseken kell végigmenned, ha szeretnél elindulni az Amazonon!

1. Amazon fiók létrehozása

Minden értékesítőnek rendelkeznie kell egy ún. "seller central", azaz eladói fiókkal, hiszen e nélkül nem lehet "boltod" az Amazonon, ahol eladhatsz. A fiók megnyitása egyszerű dolognak tűnik, de valójában komoly előkészületeket igényel: a rólad és a cégedről szóló információk mellett számos olyan dokumentumot is fel kell tölteni az online felületre, amelyet külső forrásból kell beszerezni.  Ezeket a feltöltött iratokat az Amazon ellenőrzi, és ha nem megfelelőek, azokat egy általa megadott határidőn belül pótolnod kell. Amennyiben e határidőt nem tudod betartani, a kereskedést nem kezdheted meg, a félig elkészült fiókod végleg zárolásra kerül. Ha azonban minden tájékoztató adatot és dokumentumot jóváhagy az Amazon, kész is van az üres boltod.

2. Termékek fellistázása

Ha már rendelkezel működő seller central fiókkal, akkor el kell készítened egy listát, amely az értékesíteni kívánt termékeidet tartalmazza: ez a "fellistázás". Minden egyes árucikket külön fel kell vinned a rendszerbe, azok összes adatával. Csak olyan terméket értékesíthetsz, amely szakszerűen fel van töltve az Amazon rendszerébe, hibás listázás esetén a terméket nem lehet árulni.

3. Termékoldalak kialakítása

A fellistázott termékek már megjelentek az Amazon rendszerében, azonban addig nem lehet őket árulni, amíg el nem készülnek a termékoldalak. A termékoldalt látja a potenciális vásárló, ha rákattint a termékedre a keresőtalálati listán. Itt fontos tudni, hogy megfelelően felépített termékoldalak nélkül azonban nagyon rossz arányban és helyen fog megjelenni a terméked a találatok közt, így azokat érdemes szakértővel kialakíttatni.

4. Vonalkódok generálása

Ha a termékeid fellistázásra kerültek, és kész a termékoldaluk is, eldöntheted, hogy szeretnéd-e őket beküldeni az Amazon raktárába. Ha beküldöd, akkor vonalkódot kell generálni az Amazon rendszerén belül, amelyet minden termékre, a gyűjtőkódokat minden dobozra fel kell ragasztani. Vonalkód nélkül az Amazon nem fogad be terméket.

5. Szakszerű csomagolás

A csomagolásban általában minden kereskedő rutinnal rendelkezik. Az Amazonnak azonban bizonyos termékcsoportokra vonatkozóan megvannak a külön előírásai . Ha egy adott árut nem a megfelelő módon becsomagolva küldünk be egy raktárba, azt jó eséllyel visszaküldik. A szabályok ismerete nélkül felelőtlen döntés útjára engedni nagy értékű árukat, így érdemes az előírásokról ebben jártas tanácsadót megkérdezni, és az általa elmondottakat alkalmazni.

6. A kiszállítás megszervezése

A jól becsomagolt termékek kiszállítására vonatkozóan a kereskedőknek többnyire csomagszállító céggel van szerződésük, de persze ennek hiányában eseti megbízással is kiküldhetők a csomagok.
A dobozokra vagy raklapokra azonban a csomagküldő címzése mellé fel kell ragasztani egy, az Amazon rendszeréből generálandó másik vonalkódot is, amely alapján a beérkező csomagot a fogadó fél azonosítani tudja.

7. PPC kampányok beállítása

​Az Amazon raktárában érkeztetett termékek eladása megkezdődhet. Érdemes azonban egy kattintás alapú, ún. PPC reklámot beállítani, amely az adott kategóriában kiemeli a termékünket, így növelve az eladásokat.