Story

20 év szolgáltatás-értékesítés után úgy gondoltuk, eljött az ideje, hogy cégünk fizikai termékekkel is kereskedjen. A problémát csak az jelentette, hogy nem voltak ilyen termékeink, és nem volt termékötletünk sem.

Azt tudtuk, hogy a 21. században eladni csak az online világban szeretnék, így először annak jártunk utána, milyenek az interneten jól eladható termékek:

  • relatíve kicsi és könnyű (a szállítás miatt),

  • ugyanakkor nem túl kicsi és van értéke,

  • nem törékeny, nem romlandó,

  • nehezen romlik el (pl. nem elektronikai termék),

  • nincs benne akkumulátor, nem gyermekjáték (a szabályozások miatt).

 

"Akkor az ideális online értékesíthető termék olyan egyszerű, mint a faék?" - kérdeztük magunktól kollégáimmal. És a termékötletet tulajdonképpen ez a kérdés adta meg.

Elkezdtünk a "faéknél" kicsit bonyolultabb, de mégis fából készült termékek után kutatni az interneten. A fenti kritériumoknak megfelelő, dizájnos fatárgyak után böngésztünk, amelyek egy modern otthonban vagy irodában valódi értéket képviselnek. Sok keresés, ötletbörze, tervezés és számos prototípus után eljutottunk az első néhány terméktípus legyártásáig, és forgalomba helyezéséig. Létrehoztuk az idő közben sikeressé vált Wood Spot márkát - www.woodspot.hu.

Az értékesítési csatornákat még kutattuk, de abban az elejétől fogva biztosak voltunk, hogy elsősorban külföldön szeretnénk értékesíteni. Amint megmegvizsgáltuk a nyugat-európai piacot, kiderült, hogy egy német vagy angol webshop nyitása és reklámozása nagy tőkét igényelne, így erről lemondtunk.

Sokat hallottunk azonban az Amazonról, amely már Európában is elérhető, így elkezdtük felfedezni az Amazon világát.

Sok órányi meghallgatott előadással, számos - részben külföldi - képzéssel és privát oktatással később eljutottunk addig, hogy szakértői segítséggel létrehoztuk a saját seller central, azaz eladói fiókunkat, és megkezdhettük a kereskedést a fa termékeinkkel az Amazonon.

Igaz, hogy sok munkát és pénzt fektettünk abba, hogy kikerülhessünk az Amazonra, de a sikerhez szerencse is kellett: a termékeinket megszerették az emberek, és a legtöbb terméktípusból már az első évben sikerült eladnunk a teljes raktárkészletünket. Persze, voltak olyan termékek is, amelyek kevésbé voltak népszerűek: ebből megtanultuk, hogy mekkora szerepe is van az előzetes piacvizsgálatnak az új cikkek bevezetése előtt.

Az Amazon működéséről szerzett tudásunkat és tapasztalatunkat szeretnénk veled is megosztani. Ezért a csapatunkkal úgy döntöttünk, hogy egy új szolgáltatási forma keretében segítünk másoknak is elindulni az Amazonon, így létrehoztuk az Amaz-On irodát.